Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu
Jednička v internetovém poradenství
a výkonnostním marketingu

A/B testování

A/B testování šetří čas a náklady při rozhodování se, která varianta je lepší. Na základě dat je možné se rozhodnout, která varianta více vyhovuje vaši cílové skupině a má lepší vliv na konverzní schopnost webu. Finální výsledek není ovlivněn subjektivním názorem, ale je vybrán na základě statistických dat.

  • Získejte objektivní podklady pro rozhodování se.
  • Vytvořte vysoce úspěšnou webovou prezentaci.

Zaujala vás tato nabídka?

Objednejte si naše služby

nebo zavolejte na
272 763 111

Princip A/B testování je velmi jednoduchý a není oproti například uživatelskému testování tak náročný na přípravu. Stačí vytvořit více variant stránky a skutečným návštěvníkům Vašeho webu se náhodně zobrazuje jedna z navržených variant.

A/B testování se hodí zejména pro ověření si hypotéz nebo rozhodnutí, které z navrhovaných řešení bude lépe fungovat. Testuje se takto například:

  • Layout - různé rozložení prvků na stránce, dlouhá stránka vs. kratší, priority na stránce, varianty nákupního procesu nebo důležitých formulářů, konkrétní stránky – například vstupní stránky. 
  • Obrázky - použití různých obrázků (např. muž vs. žena), barevnost, vizuál. 
  • Texty - testování přesvědčivosti, množství a formy textů.
  • Grafické zpracování, barvy – různé barevné varianty stránky, vizuální priorita prvků. 

Přínos A/B testování

  • A/B testování umožňuje sledovat, jak může změna na webu ovlivnit chování uživatelů. 
  • A/B testování šetří čas a náklady při rozhodování se, která varianta je lepší. Na základě dat je možné se rozhodnout, která varianta více vyhovuje vaši cílové skupině a má větší vliv na konverzní schopnost webu. Finální výsledek není ovlivněn subjektivním názorem, ale je vybrán na základě statistických dat (aktivita uživatelů). 
  • A/B testování je rozhodně levnější metodou, jak ověřit efektivitu prvků a stránek webu oproti uživatelskému testování nebo zjišťování v rámci tzv. Focus Group. 
  • A/B testování je možné zacílit jen na část návštěvnosti Vašeho webu. Je možné si určit velikost vzorku pro potřeby testování (například každá pátá návštěva). Tím je možné zajistit, že ověření hypotézy proběhne na malém vzorku a pokud nebude fungovat lépe, nenadělá příliš mnoho škody. 

Jak A/B testování probíhá

Na úvod nás čeká schůzka, která stanoví základní pravidla testování. Stanovíme si cíle, určíme potřebný čas a zformulujeme hypotézu, kterou chceme ověřit. Vytvoříme dvě verze pro testování a připravíme technickou dokumentaci pro vašeho developera.

Po spuštění testu jej průběžně monitorujeme pro případ, že by bylo nutné do jeho průběhu zasáhnout. Po ukončení testu vás seznámíme s výsledky, popřípadě připravíme testování další.

Proč spolupracovat s H1.cz?

  • Využíváme nejkvalitnější nástroje na trhu
  • Jsme partnerem Google
  • Naše hodnocení se odvíjí od našich výkonů

Související služby

Projektový návrh webu

Na základě dlouholetých zkušeností vám dokážeme poradit s celým procesem tvorby nového, případně rekonstrukcí stávajícího webu.

Obchodní účinnost webu

Analýza obchodní účinnosti webu pohlíží na webové stránky jako na prodejní nástroj a hodnotí jejich schopnost naplňovat obchodní cíle provozovatele.

Testování použitelnosti

Dobrá použitelnost webových stránek je podmínkou jejich úspěšnosti. Vaše stránky otestujeme nejmodernějšími metodami a doporučíme vám, jak je zlepšit.

Feedbackový formulář

Zajímá vás, co si o vašem webu, službách nebo produktech uživatelé myslí? K dispozici je více možností než jen klasické ankety.

Certifikáty a členství v odborných asociacích

16 našich konzultantů má mezinárodní certifikát Google Analytics Individual qualification a 23 našich PPC specialistů získalo certifikát Google AdWords!

google-certificate-01.png, 2,0kBCertifikát Mergado

Všechny certifikáty

Poznejte úspěšný příběh H1.cz

Za 10 let naší činnosti jsme se stali jedničkou na trhu, získali strategického partnera a nyní hodláme svou pozici upevnit i v rámci celoevropského trhu.

2005
Vzniká H1.cz
2008
Zakládáme firemní Facebook a Twitter
2009
Lupa vyhlašuje náš Twitter jako nejprofesionálnější profil v ČR
2010
Spravujeme největší útraty na trhu PPC reklamy
2011
Spojení firem Ataxo a H1.cz
2012
Spuštění nového webu H1.cz
2013
QUISMA a GroupM kupují Hájedničku
2014
CopyCampíme potřetí a stanujeme na IAC 2014

Zobrazit celý příběh H1.cz

Přihlaste se k odběru zpravodaje H1.cz

Odborné články a pozvánky na konference nebo školení, nové informace o lidech a nových projektech. Po registraci můžete stahovat naše mnohé publikace.

Přihlášením odběru souhlasím se zpracováním os. údajů dle zákona

Zavřít



Zavřít

Chcete si přečíst skvělý článek? Zajít na konferenci, kde přednáší (há)jendičky? A být v centru dění?

Registrujte se a sledujte aktuality ze světa online a výkonostního marketingu v našem Newsletteru.