Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu
Jednička v internetovém poradenství
a výkonnostním marketingu

Zakládáme strategickou spolupráci s Picards

22. leden 2016

Když se řekne Vojta Mikula, představí si mnozí jednoho z nejceněnějších UX konzultantů u nás. My v Hájedničce si s Vojtou pojíme nejen s odbornost, ale i přátelství trvající přes pět let. Nastoupil jako analytik a UX konzultant a vypracoval se na vedoucího několika týmů. Ke konci minulého roku se rozhodl zkušenosti a expertízu zužitkovat ve vlastní firmě. Co to znamená pro nás? Vznik strategického partnerství, ze kterého budeme profitovat jak my, tak naši klienti. Vojta a jeho tým budou nadále zajišťovat práci na některých našich zakázkách.

Zajímá vás víc? Přečtěte si rozhovor s Vojtou a Filipem Kahounem, náčelníkem H1.cz:

Vojto, po trhu kolují zprávy, že se chceš osamostatnit a založit vlastní firmu/agenturu.
Vojta: To je pravda. Založil jsem UX agenturu Picards. Přibližně před rokem mě oslovil Petr Kymlička z poradenské firmy BDO ohledně investice do vlastní firmy. Ač to byla skvělá nabídka, tak jsem ji do podzimu dal k ledu, chtěl jsem se soustředit na práci v H1čce. V září jsme se pak znovu vrátili k jednání a já se nakonec rozhodl do toho jít. Bylo to těžké rozhodnutí, ale taková příležitost se už nemusí opakovat.

Co tě k tomu rozhodnutí vedlo?
Vojta: Po tolika letech v oboru, zažití růstu H1čky z menší do velké firmy, je asi přirozené, že člověk chce zkusit dělat to po svém. Navíc jsem se chtěl vrátit k tomu, co mě baví nejvíc – práci pro klienty. A v malé firmě, ač v pozici jejího šéfa, k tomu budu mít snazší cestu než v H1čce, kde jsem měl na starosti spíš řízení týmů než samotnou klientskou práci. Další okolnost, která rozhodla, byla, že na trhu je velký hlad po kvalitním UX. Věřím tomu, že tuto potřebu budeme schopni naplnit.

Filipe, co to znamená pro Hájedničku?
Filip: O Vojtově vizi mít vlastní podnik vím už delší dobu. Pro mě nebyla otázka, jestli se to stane, ale kdy. Každopádně jsme měli - díky této vzájemné otevřenosti - dostatek času promyslet, jak si být i nadále užiteční a dát společně dohromady nový model fungování, resp. spolupráce, který věříme, že bude pro obě strany výhodný a přínosný.

Dalo by se říct, že mezi námi vzniklo strategické partnerství, kdy my využíváme nadále služeb Vojty a jeho týmu, který stále pracuje na našich vybraných zakázkách a je prodlouženou rukou vlastního týmu H1.cz. Pro naše klienty se tedy v tuto chvíli nic zásadního nemění, což považuji za jeden z největších benefitů tohoto řešení. Vojtovi to současně dává dostatek volnosti, aby nabídl své služby klientům mimo portfolio H1.cz a řídil si kapacitně tým podle svého.

Znamená to, že už Hájednička nebude stavět interní UX tým?
Filip: Naopak, obnovu interního UX týmu máme v plánu. Začneme s tím v dohledné době. Ale nejde nám o to, aby externí tým s tím interním soutěžily, nýbrž se ideálně doplňovaly. Dokonce jsme s Vojtou předběžně dohodnuti, že nám bude při stavbě týmu nápomocen.

Vojta ale v H1.cz zastával - kromě lídra UX týmu - ještě roli v nejvyšším vedení firmy. Co se stane s jeho pozicí?
Filip: Ano, Vojta byl ředitelem oddělení, které zahrnovalo několik menších konzultantských týmů - konkrétně SEO, Copywriting, UX a Webová Analytika. My jsme se rozhodli pokračovat v redukci počtu manažerských vrstev a ředitelské pozice už dále obsazovat neplánujeme. Za poslední rok jsme tedy snížili počet manažerských úrovní z původních pěti na současné dvě. V tuto chvíli mám na sebe přímo napojených všech 7 team lídrů. Reálně to znamená, že už mezi mnou a drtivou většinou týmu nejsou 4 manažeři, ale jeden.

Je něco, co byste řekli závěrem za H1.cz a za Picards?
Vojta: Jsem rád, že oběma stranám přišlo přirozené spolupracovat a spojit síly i do budoucna. H1čka pro mě byla vždycky srdeční záležitost a rád jí budu pomáhat i v budoucnu.

Filip: I pro mě a pro Hájedničku je skvělá zpráva, že Vojtu a jeho tým neztrácíme, a že zůstáváme plnohodnotnými parťáky. Reálně už jsme začali podobným způsobem spolupracovat i s dalšími “ex-hájedničkami”, které úspěšně fungují na volné noze. Podařilo se nám například znovu pracovně spojit s Petrou Větrovskou, která je na našem trhu hvězdou v oboru PPC reklamy. Tento model externího partnerství se osvědčuje hned z několika důvodů. Zaprvé, ex-hájedničkám zůstává jejich volnost, zadruhé, H1.cz může znovu využívat jejich talent i profesní kvality a za třetí na tom ve výsledku profituje klient.

 

 

Certifikáty a členství v odborných asociacích

Certifikovaná agentura Sklik Certifikát Mergado

Všechny certifikáty

Poznejte úspěšný příběh H1.cz

Za 10 let naší činnosti jsme se stali jedničkou na trhu, získali strategického partnera a nyní hodláme svou pozici upevnit i v rámci celoevropského trhu.

2005
Vzniká H1.cz
2008
Zakládáme firemní Facebook a Twitter
2009
Lupa vyhlašuje náš Twitter jako nejprofesionálnější profil v ČR
2010
Spravujeme největší útraty na trhu PPC reklamy
2011
Spojení firem Ataxo a H1.cz
2012
Spuštění nového webu H1.cz
2013
QUISMA a GroupM kupují Hájedničku
2014
CopyCampíme potřetí a stanujeme na IAC 2014

Zobrazit celý příběh H1.cz

Přihlaste se k odběru zpravodaje H1.cz

Odborné články a pozvánky na konference nebo školení, nové informace o lidech a nových projektech. Po registraci můžete stahovat naše mnohé publikace.

Přihlášením odběru souhlasím se zpracováním os. údajů dle zákona

Zavřít



Zavřít

Chcete si přečíst skvělý článek? Zajít na konferenci, kde přednáší (há)jendičky? A být v centru dění?

Registrujte se a sledujte aktuality ze světa online a výkonostního marketingu v našem Newsletteru.