H1 logo
Do košíku 0

Case study: Jak jsme u E.ON Solar snížili CPA o 44 %

  • STRATEGIE
  • PPC

Zadání klienta znělo jasně: Snižte v rámci PPC kampaní cenu dodávaných leadů.

V hlavní sezoně jsme proto hledali nové způsoby, jak ještě efektivněji využít dostupné marketingové kanály.

E.ON Česká republika, s. r. o.

Skupina E.ON je tradičním partnerem české energetiky. Na českém trhu působí od roku 1998. Dodává elektřinu 1,2 milionu zákazníků a zemním plynem zásobuje více než 220 tisíc zákazníků, a to převážně v jižních Čechách a na jižní Moravě.

Počáteční stav

Rozbíhala se hlavní sezona (květen až srpen) pro produkt Virtuální baterie a zadání klienta znělo jasně: Snižte v rámci PPC kampaní cenu dodávaných leadů. Cíl jsme tedy měli jasně daný: Objem leadů při dodržení CPA. Začali jsme tedy hledat další cesty, jak na maximum vytěžit marketingové kanály, se kterými pracujeme.

Řešení

V kampaních jsme do té doby využívali standardní display kampaně s cílením CPC (enhanced). Pracovali jsme s nimi dlouhodobě, testovali jsme různé typy cílení na umístění, zájmy, klíčová slova… ale kýžených výsledků jsme dosahovali jen částečně.

Proto jsme se rozhodli v rámci display kampaní u kanálu Google Ads otestovat efektivitu Smart Display kampaní s využitím strategie Target CPA.

Výsledky

Měsíční testování ukázalo výrazně lepší výkon nových kampaní: Po nasazení Smart Display kleslo CPA o 44 %, zároveň konverzní poměr narostl o 65 % a objem konverzí z display formátu vzrostl o 18 %.

Dosáhli jsme tedy nižšího CPA, vyššího konverzního poměru a vyššího objemu konverzí a stačilo nám k tomu dokonce o třetinu méně prokliků, než kolik vygenerovala standardní display kampaň. A co se týká nákladů: Ty se změnou strategie v rámci display formátu kampaní snížily o třetinu oproti nákladům na původní kampaň.

o 44 %

poklesla cena za akci při otestování Smart Display

o 65 %

narostl konverzní poměr kampaně

o 18 %

vzrostl objem konverzí display formátu