H1 logo
Do košíku 0

Case study: EXIM tours s námi roste rychleji než trh

  • PPC
  • UX

Když tisíce Čechů jezdí s EXIM tours i díky našim kampaním

Čechům vybírání dovolené trváááá... My v Hájedničce to víme. Proto jsme strategii pro EXIM tours opřeli právě o naši znalost toho, kdy, kde a jak Češi vybírají. Výsledky? Skvělé! Ostatně, posuďte sami. 

O EXIM tours

EXIM tours je největší česká cestovní kancelář: Vždyť jen v roce 2017 si díky EXIM tours dovolenou u moře užilo více než 315 tisíc „účastníků zájezdu”, což je absolutní rekord mezi cestovními kancelářemi v České republice. A my jsme rádi, že velká část klientů jezdí na dovolenou s touto cestovkou i díky našim vyladěným kampaním.

Počáteční stav

S EXIM tours spolupracujeme dlouhou dobu. Nejen jako správci placených kampaní na Googlu, ale i jako konzultanti omnichannel digitálního marketingu obecně. Díky vzájemné spokojenosti je klient otevřený řízeným experimentům a nechává nám volné ruce při plánování strategií.

A my víme, že při plánování musíme myslet i na to, jak dloooouhá je zákaznická cesta při koupi zájezdu. Lidé první „průzkum terénu” obvykle provádějí na mobilu a další informace si hledají na jakémkoliv zařízení, které mají zrovna po ruce.

Takzvané remindery, tedy připomínky toho, že vlastně plánují dovolenou, na ně líčíme třeba i při jejich večerním sledování YouTube. Také víme, že pokud už jsou ve fázi, kdy se zájezd chystají koupit, je to hlavně z desktopu jako z nejdůvěryhodnějšího zařízení.

Řešení

Díky našemu mnohaletému know-how v oblasti cestování i úzké spolupráci s Googlem víme, jak na zákazníky správně cílit v každé fázi jejich zákaznické cesty. I to, jak na maximum využít všechny možnosti, které systémy nabízejí. Máme tu výhodu, že jako Google Premier Partner můžeme všechny novinky testovat a zavádět do praxe mezi prvními.

Abychom na všechny novinky, důležité strategické změny a řízené experimenty měli čas, používáme skripty. Ty za nás sledují, upravují a modifikují bidování na jednotlivé destinace. Automatizace v XML feedech pak hlídají, aby se z tisíců hotelů a cen zobrazovaly ty nejaktuálnější a nejrelevantnější nabídky pro každého uživatele. My tak máme více času na experimentování.

V roce 2018 jsme pro klienta realizovali i uživatelské testování. Díky němu jsme identifikovali slabá a problémová místa webu. Ta jsme snadno odstranili (upravili jsme 2 texty a přidali ikonku). Výsledek? Navýšení původní hodnoty konverzního poměru o 25 % – což klientovi ve výsledku přineslo na transakcích nezanedbatelnou částku navíc.

Výsledky

Rosteme rychleji než trh. Počet brandových výrazů týkajících se EXIM tours vzrostl meziročně (2017 vs. 2018) o 38 %. Počet transakcí, na kterých jsme se podíleli, narostl o 22 % a jejich hodnota pak o 23 % oproti předchozímu roku.

Řízené experimenty nám navíc pomáhají i v migraci na ostatní trhy. To, co úspěšně otestujeme v České republice, pak implementujeme i v zahraničních pobočkách EXIM tours na slovenském a maďarském trhu, o které se taktéž staráme.

+ 22 %

Počet transakcí, na kterých jsme se podíleli

+ 30 %

Hodnota těchto transakcí oproti předchozímu roku

+ 23 %

Růst původní hodnoty konverzního poměru díky jednoduchým úpravám

Vyjádření klienta

S agenturou H1.cz dlouhodobě pracujeme na navyšování objemů online tržeb. Díky přechodu na flexibilnější model spolupráce nám přináší cenné rady napříč všemi ostatními vertikálami, od SEO a UX až po Social. Každoroční nárůst online tržeb o 30–50 % je pro nás jasným signálem, že vše funguje na jedničku.

Vojtěch Matýs

Marketing, EXIM tours