Mohli jsme investovat čas do kompletní změny struktury kampaní, rozpočet plánujeme s ohledem na dlouhodobé cíle i akvizici zákazníků a testujeme nové formáty i postupy, které adaptujeme pro B2B.
Rajapack, s. r. o. je evropskou jedničkou v prodeji obalových materiálů s více než 60 lety zkušeností a 700 tisíci zákazníky. Působí v 18 evropských zemích, od roku 2007 i v České republice.
Na začátku spolupráce v roce 2011 jsme pracovali se zděděnou strukturou kampaní, francouzská centrála stanovovala rozpočty dle standardů ostatních evropských zemí a bylo složité prosadit si novinky a hlavně specifika pro český a slovenský trh.
Díky otevření pobočky v ČR a posunutí vztahu klient–agentura se nám podařilo zcela změnit podobu spolupráce. Domluvili jsme si nová KPI s ohledem na cíle klienta v Čechách. Primárně se tedy zaměřujeme na počet transakcí a tržby, sledujeme ale i akviziční křivku, která je pro Rajapack zásadní. Rozpočet navrhujeme klientovi podle sezónnosti a sezoně přizpůsobujeme i maximální PNO.
Nejvýznamnějším krokem byl rozhodně přechod na výkonnostní model spolupráce. Ten nám rozvázal ruce a klientovi přinesl výhodné podmínky a výsledky. Mohli jsme investovat čas do kompletní změny struktury kampaní, rozpočet plánujeme s ohledem na dlouhodobé cíle i akvizici zákazníků a testujeme nové formáty i postupy, které adaptujeme pro B2B.
V Google Ads a Skliku jsou velice efektivní produktové „shopping“ kampaně, formát reklamy automaticky generovaný z feedu. Zajímavým zdrojem relevantních klíčových slov jsou pro nás dynamické kampaně ve vyhledávání (DSA). Zásadní je pro nás také co nejlepší identifikace B2C a B2B klientů.
Investice do PPC dává smysl i v B2B, pokud se k ní přistoupí správně. Stejně tak je možné v B2B použít výkonnostní model. Také se nám osvědčilo testovat novinky, ke kterým v ČR pro B2B segment zatím není mnoho dat.
Díky všem změnám se meziročně daří zvyšovat celkový počet transakcí o 39 % a tržeb o 27 %*. U nonbrandových dotazů rosteme o 36 % na transakcích a o 25 % na tržbách. Jinými slovy: Dokázali jsme oslovit uživatele, kteří nejsou ovlivnění vztahem ke značce. Což doporučujeme u B2B segmentu sledovat.
Poznatky z českého trhu jsme použili i pro slovenský web. Zde se osvědčilo nezapomínat, že přes zdánlivou blízkost zákazníci fungují jinak a některé klíčové české formáty např. PLA (produktové kampaně) v zemi nejsou vůbec dostupné.
* Porovnávané období: (07/2017 – 06/2018) s předchozím obdobím (07/2016 – 06/2017)
Zvýšení celkových příjmů v ČR
Zvýšení počtu transakcí v ČR
Snížení nákladů na transakci v ČR
S internetovou agenturou H1.cz spolupracujeme již od roku 2011 a její práci si nemůžeme vynachválit. Za dva roky jsme pro náš český e-shop dokázali díky výborné spolupráci při PPC kampaních a SEO přivést mnoho nových zákazníků a zvýšit náš konverzní poměr webu. I přesto, že naším primárním zákazníkem jsou B2B partneři, jsme dokázali kampaně optimalizovat tak, že máme stále nové možnosti získávat nové zákazníky. Hájednička nám velmi pomáhá i s dalšími možnostmi propagace našeho webu prostřednictvím ostatních kanálů, jako jsou sociální sítě, externí spolupráce s webovými portály apod. V roce 2016 jsme spustili i slovenský web, který se díky H1.cz dostává velmi rychle do povědomí slovenských zákazníků. Doufáme, že naše spolupráce bude nadále vzkvétat a my budeme moci využívat veškeré prostředky pro zviditelnění našeho brandu díky osvědčeným profesionálům z H1.cz.
Tomáš Reichenauer
Marketing Specialist, Rajapack
Dobrý den,
našemu formuláři připravujeme nový kabát, a proto jsou v tuto chvíli nefunkční.
Prosíme, pokud nás chcete kontaktovat, napište nám rovnou na info@h1.cz
Děkujeme za pochopení.
Dobrý den,
našemu formuláři připravujeme nový kabát, a proto jsou v tuto chvíli nefunkční.
Prosíme, pokud nás chcete kontaktovat, napište nám rovnou na info@h1.cz
Děkujeme za pochopení.