H1 logo
Do košíku 0

Škoda-díly: Blog jako silný zdroj asistovaných konverzí

  • COPY

Obsah je král? Jasně, pokud je kvalitní a dokážete ho doručit správným lidem.

Díky spolupráci s tímto klientem víme nejen to, kde v autě hledat dvouhmotový setrvačník, ale i že správně zacílená kampaň na Facebooku dokáže nakopnout odborný blog.

O Škoda-díly

Škoda-díly.cz jsou významný prodejce náhradních dílů pro automobily (nejen značky Škoda). Jde o takzvanou druhovýrobu. Jedním z cílů klienta bylo vysvětlit výhody těchto náhradních dílů, vyvrátit mýty, vysvětlit časté chyby. Pro čistě dámský tým v copy oddělení šlo o velkou výzvu (vyznavači genderu odpustí 😊), nicméně s pomocí klienta, který byl velmi otevřený konzultacím a sdílení know-how, všechno klaplo na jedničku.

Co se stalo?

Ve spolupráci s klientem jsme připravili sérii vysoce odborných článků určených pro ty, kteří se orientují v oblasti auto-moto.

Články jsme vydali na vlastním blogu klienta, nikoli na externích portálech. A takto ušetřené mediální náklady jsme investovali do propagace na FB.

Dopady na business

Díky kvalitnímu obsahu, cílení na afinitní cílové skupiny a kvalitně zpracovaným příspěvkům na FB jsme dramaticky navýšili návštěvnost blogu. Blog se také stal velmi silným zdrojem asistovaných konverzí.

Dosah a návštěvnost blogu:

292 000 – takový byl dosah kampaně na Facebooku.
50 417 – tolik lidí prokliklo z FB na blog.
1,08 Kč – průměrná cena prokliku. A to i v období těsně před Vánoci.

Celková měsíční návštěvnost blogu meziročně stoupla o 2 200 %. Ze zhruba 2,6 tisíce na 65 000 návštěv.

Blog jako silný zdroj asistovaných konverzí:

285 % - takový byl v meziročním srovnání nárůst počtu transakcí skrze blog.
217 % - takový byl v meziročním srovnání nárůst hodnoty transakcí skrze blog.

Závěr

Odborný a kvalitní obsah pozitivně ovlivnil kvalitu FB kampaně a především – čtenáři ho ocenili. Ač šlo původně čistě o brandovou aktivitu, stal se blog i silným zdrojem asistovaných konverzí.

+ 2200 %

Meziroční nárůst návštěvnosti blogu

+ 285 %

Nárůst počtu transakcí skrze blog