H1 logo
Do košíku 0

Jak jsme společně s UPC postavili největší microsite na světě

  • COPY
  • SEO
  • UX
  • STRATEGIE

3,5 milionu unikátních stránek... To je výzva, kterou jsme společně s UPC zvládli.

…a objevili jsme se s tímto projektem nejen na prknech, které znamenají Marketing festival, ale i mezi projekty, které uspěly v Internet Effectiveness Awards.

O klientovi

UPC je největší český poskytovatel internetu a placených televizních služeb v Česku. A také náš dlouholetý klient, se kterým jsme se pustili do mnoha velkých až vizionářských projektů. Patří mezi i ně microsite Dostupnyinternet.cz, která je ukázkou toho, jak monetizovat obsah a jak řešit indexaci webu, který má 3,5 milionu stránek.

Počáteční stav

Cílem bylo vytvořit web, díky kterému klient ušetří na PPC kampaních. A to tím, že dojde k akvizici návštěvníků z přirozeného vyhledávání a ti si následně objednají služby UPC. Dalším cílem bylo zvyšovat viditelnost značky UPC a nabízet jejím jménem zajímavý a přínosný obsah, který jejich cílovku zajímá. Ambicí také bylo získat od návštěvníků webu zpětnou vazbu o tom, ve kterých dosud nepokrytých lokalitách je zájem o UPC služby.

Strategie

Společně s týmem klienta a firmou Sherwood Digital jsme připravili microsite se 3,5 milionu vstupních stránek, které reprezentují všechna čísla popisná v Česku. Pokud tedy někdo hledal, zda je v místě jeho bydliště k dispozici UPC, mohli jsme mu nabídnout unikátní stránku s jasnou odpovědí. Jestliže UPC služby byly k mání, mohl si je návštěvník webu rovnou objednat. V opačném případě mohl zanechat zprávu o tom, že má zájem o pokrytí zmíněné lokality. A UPC tak získalo cenné informace.

3,5 milionu vstupních stránek dělá z Dostupnyinternet.cz nejen pravděpodobně největší microsite na světě, ale i velký oříšek z pohledu indexace. Případné problémy jsme vyřešili tím, že jsme připravili (a samozřejmě následně v těsné spolupráci s klientem realizovali) obsahovou a linkbuildingovou strategii. Její nedílnou součástí je i silný blog, do kterého pravidelně přibývá obsah na základě rešerší témat a klíčových frází.

Díky tomu celý web u vyhledáváčů získával větší a větší autoritu a také vyšší a vyšší pozice ve vyhledávání. Přirozená návštěvnost rostla a s ní i úspory na PPC.

Výsledky

Ke spuštění microsite došlo v roce 2013 a do konce roku 2017 jsme na ní evidovali 700 000 návštěv z organického vyhledávání. Klient díky tomu ušetřil zhruba 3,5 milionu na PPC. Právě na takovou částku by přišlo přivedení stejné návštěvnosti skrze placené reklamy.

Počet zaindexovaných stránek se podařilo navýšit ze 420 (v roce 2013) na 21 500 (v roce 2017). Klientovi se počáteční investice do projektu vrátila za 4 měsíce.

700 000

návštěv z organického vyhledávání za 4 roky

3,5 mil Kč

ušetřil klient na PPC

o 21 080

se nám podařilo navýšit počet zaindexovaných stránek

4 měsíce

trvalo, než se vrátila počáteční investice do projektu