Co by měli noví kolegové ve tvém týmu umět, Tomáši?
Nový kolega by měl mít povahu obchodníka. Základem jsou komunikační dovednosti, prezentační dovednosti a příjemné vystupování. Nejdůležitější je ale „neposadit se na zadek“ z osoby na druhé straně. Může to být majitel, marketingový ředitel nebo třeba poloviční akcionář firmy, která má miliardový obrat. Kolega v obchodním týmu nesmí jen odříkat prezentaci, věcem musí sám rozumět.
Nezbytný je také základní přehled o onlinu. Alespoň na úrovni znalosti pojmů. Důležité je, aby se nový kolega uměl bavit se specialisty (SEO, analytika, copy, placené kampaně) a zároveň dokázal pochopit business klienta.
Typově by to mohl být account z agentury, který rozumí jednotlivým vertikálám. Ideálně digitální account, který nemá problém se strategickým kontaktem s klientem. Plus by měl umět ve spolupráci s kolegy specialisty nastavit reálné cíle a nejefektivnější cestu k jejich dosažení. Není to o věku, ani o zkušenostech v korporátu. Člověk v sobě musí mít potenciál, nasávat informace jako houba a mít talent na komunikaci.
Jaký by měl být nový kolega po lidské stránce, aby zapadl do Hájedničky?
V Hájedničce je to po lidské stránce prostě super. Aby kolega zapadnul, měl by být přátelský, lidský. V Hájedničce se každý rád na chvíli zastaví, zeptá se na dovolenou, děti, cokoli… Lidi tady na sebe myslí. Člověk se nemusí bát nějakého přehnaně soutěživého kolektivu nebo rivality. Spíš naopak, kolegové si pomáhají, není problém pro někoho něco zařídit.
Jaké další benefity můžeš (kromě fajn kolektivu) nabídnout?
Důležité je, že nováček za sebou bude mít tým zkušených konzultantů, kteří odvedou špičkovou práci. S vnitřní jistotou toho, že má člověk pro klienta opravdu dobrou nabídku, se jde na schůzku hned jinak. Člověk se v Hájedničce také hodně vzdělá. Zjistí, co neví, a pak se to doučí – na školení, od seniornějších kolegů, v praxi při řešení jednotlivých úkolů.
Výhodou je také pestrá práce. Navíc aktivní sales u nás není o navolávání klientů jako v call centru. Komunikujeme hlavně s firmami, které u nás byly na školení nebo na Cofee talku. A také s těmi, se kterými jsme pracovali dříve.
Jaký jsi nebo jaký budeš šéf?
Nevím (smích). To by měl říct spíš někdo, kdo se mnou dělá. Určitě se snažím být lidský. Když vznikne nějaká chyba, tak řeším, jak jí napříště předejít a jak ji napravit, než bych někomu trhal hlavy. Mám velkou trpělivost a zároveň dokážu lidi přečíst a objevit v nich potenciál.