Jak bys popsal svůj tým, Marku?
Je to banda naprosto skvělých lidí, kteří si pomáhají a navzájem se od sebe učí. Je potřeba říct, že je to z velké části introvertní tým, protože ta práce k tomu přímo inklinuje. Lidi u nás v týmu milují sluchátka v uších a jsou rádi za čas bez vyrušení. Všichni se tu snažíme mít klid na práci, protože spravujeme velké rozpočty a vysoká KPIčka. K tomu pak ale samozřejmě přichází ty chvíle, kdy sluchátka sundáme a velmi rádi si popovídáme o problémech, na které jsme narazili v rozhraní nebo o tom, co nás baví a čím žijeme.
Protože se náš obor rychle vyvíjí, pořád se v týmu vzděláváme. Rozhodně to nefunguje tak, že by novinky sledovala jen jedna osoba, která to bude všechny učit. U nás to funguje tak, že jeden se něco naučí a předá to hned dalším – konzultantům s praxí, ale i nováčkům, kteří do firmy přichází.
Co je pro tebe důležité, když hledáš novou posilu do týmu?
Aby byl náš nový parťák týmovým hráčem. Hlavně nováčci by pak měli počítat s tím, že rozhraní, se kterým pracujeme, je v podstatě jeden velký Excel. Takže pokud člověk od začátku ví, že ho nebaví práce v tabulkách a práce s čísly, tak to dlouhodobě není pro něj. V tomhle i v příštím roce hledáme člověka, který už si prošel nějakými základy. Za mě je ideální, když to bude člověk, který má za sebou první práci nebo práci na volné noze, takže už zná reklamní systémy jako GoogleAds, Seznam Sklik případně FB business manager. To je velká výhoda pro obě strany, pokud nový kolega nemusí první tři měsíce strávit tím, že poznává rozhraní jako takové. Pak je jeho posun mnohem rychlejší.
Druhý typ lidí jsou ti o něco zkušenější, kteří pracují samostatně od prvního měsíce. Mají zkušenosti, které chtějí vybrousit k dokonalosti, baví je řídit lidi, předávat dál svoje znalosti. Chtějí si vyzkoušet práci na největších projektech v zemi, ke kterým se freelancer jen tak nedostane. Na velkých klientech s velkými rozpočty pak můžou zkoušet zajímavější a složitější věci. Z těhle lidí jsou pak špičkoví freelanceři, kteří si na trhu mohou říct o ty nejvyšší hodinovky.
To jsou dva směry, kterými tým jde. Samozřejmě nezavrhuju ani úplné juniory ze školy. U nich je ale potřeba počítat s tím, že platově to nebude nijak obrovské. Práce s nimi je dlouhodobější, a tak od nich pak očekávám i nějaký větší návrat té investice v budoucnosti.
Co můžeš nabídnout nováčkovi ty?
Sám za sebe můžu nabídnout 10 let zkušeností v online marketingu. Prošel jsem si všemi disciplínami, které se digitálu týkají. Placená reklama je to, čemu jsem se vždycky věnoval nejvíc. Takže první věc je maximální rozvoj – až k tomu, že konzultanti zvládnou i nejsložitější postupy a nejrůznější tríčky. Kromě toho můžu nabídnout naprostou otevřenost z mojí strany a zároveň možnost si vybrat svůj vlastní směr. A pokud ho nový člověk zatím nezná, tak ho poměrně jednoduše nasměruju, protože mám dost dobrý odhad na lidi. Zároveň nekroutím nikomu ruku ve chvíli, kdy cítím, že to prostě není ono. Naše PA oddělení je největší v Hájedničce, spravujeme hodně systémů, a tak můžu dát lidem šanci „sáhnout“ si na všechny a pak nějakým způsobem vyprofilovat to, co je baví. Jestli se rozhodnou dělat search, social, displej, RTB nebo od všeho trochu, je jen na nich.
Kromě mě budou mít juniorní i seniornější nováčci oporu v dalších dvou členech týmu, kteří jsou tu už 10 let. To je myslím ve světě agentur doslova zázrak, protože standardně se lidi na takových pozicích točí po dvou až třech letech.