Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu
Jednička v internetovém poradenství
a výkonnostním marketingu

Megapixel.cz - případová studie

Na začátku října jsme provedli uživatelské testování použitelnosti elektronického obchodu Megapixel.cz, který patří jednomu z našich významných klientů. S jeho svolením vám přinášíme kompletní výsledky testu shrnuté v závěrečné zprávě (PDF, 1 MB). Povšimněte si, že některé z nalezených chyb už jsou na webu Megapixelu opravené, na odstranění dalších intenzivně pracujeme. Uživatelského testování už přináší své první výsledky!

Jaké chyby pomohlo uživatelské testování odhalit

Přesto, že web Megapixel.cz dobře známe a na jeho vylepšování pracujeme každý den, odhalil uživatelský test problémy, které bychom bez něj nikdy nenalezli. Co víc – kdybychom na vlastní oči neviděli tápající uživatele na pro nás nepochopitelných místech, výskytu některých chyb bychom asi jen stěží uvěřili.

Mimo jiné se při uživatelském testu ukázalo, že:

  • Někteří lidé si vůbec nemusejí uvědomit, že každý produkt má svou vlastní stránku s detailním popisem. Jeden z testerů vložil produkt do košíku již na stránce galerie (tj. stránka s výpisem produktů z určité kategorie – např. výpis všech digitálních fotoaparátů Canon) a na detailní stránku produktu se tak vůbec nedostal.
  • Lidé přehlížejí i zdánlivě dobře viditelné prvky. V případě webu Megapixel se jednalo například o ovládací prvek sloužící k výběru způsobu řazení produktů na stránce. Ten jsme přitom považovali za dobře umístěný i viditelný a jeho úpravu či přemístění bychom sami nikdy nenavrhli.
  • Obsah na stránce musí být vizuálně svázaný. V opačném případě hrozí, že uživatelé zcela přehlédnou, že má stránka ještě nějaké pokračování. Na webu Megapixel se to přihodilo na stránce s detailním popisem produktu. Jeden z testerů si tu vůbec nevšiml vizuálně oddělené tabulky s parametry produktu a považoval ji za nesouvisející obsah.

Kromě výše uvedených nedostatků jsme objevili množství dalších větších i menších chyb. Ukázalo se, že přes stromy někdy není vidět les, a proto je potřeba na webu určit skutečně důležité prvky a přiřadit jim patřičnou vizuální prioritu. Uživatelé nás také přesvědčili, že mají rádi kompletní informace a dokáží je ocenit.

Konkrétní příklady chyb a návody k jejich odstranění si přečtěte v závěrečné zprávě (PDF, 1 MB). Některé z nich jistě půjdou aplikovat i na váš web.

K čemu uživatelské testování použitelnosti slouží

Jak vás asi napadne – uživatelské testování slouží především k odhalení chyb testovaného webu z hlediska použitelnosti. Stačí provést dobře připravený test s několika testery a odhalíte více než 80 % všech problémů. To ale není všechno. Při uživatelském testu také poznáte specifické způsoby práce lidí s vaším webem, jejich potřeby a také návyky, které se přímo nemusejí dotýkat vašich stránek, přesto vám však mohou pomoci při jejich vylepšování.

Důležité odkazy

Máte nějaké dotazy?

Zaujala vás tématika uživatelského testování? Máte nějaké doplňující dotazy k výsledkům uživatelského testování webu megapixel.cz? Chtěli byste uživatelské testování vyzkoušet i pro váš web? Neváhejte a napište nám.

megapixel.png

V portfoliu služeb, zahrnutých do skupiny Návrh webu, uživatelské testování jsou v tuto chvíli 2 případové studie


Certifikáty a členství v odborných asociacích

Certifikovaná agentura Sklik Certifikovaná agentura Mergado

Všechny certifikáty

Uložit

Uložit

Uložit

Poznejte úspěšný příběh H1.cz

Za 10 let naší činnosti jsme se stali jedničkou na trhu, získali strategického partnera a nyní hodláme svou pozici upevnit i v rámci celoevropského trhu.

2005
Vzniká H1.cz
2008
Zakládáme firemní Facebook a Twitter
2009
Lupa vyhlašuje náš Twitter jako nejprofesionálnější profil v ČR
2010
Spravujeme největší útraty na trhu PPC reklamy
2011
Spojení firem Ataxo a H1.cz
2012
Spuštění nového webu H1.cz
2013
QUISMA a GroupM kupují Hájedničku
2014
CopyCampíme potřetí a stanujeme na IAC 2014

Zobrazit celý příběh H1.cz

Přihlaste se k odběru zpravodaje H1.cz

Odborné články a pozvánky na konference nebo školení, nové informace o lidech a nových projektech. Po registraci můžete stahovat naše mnohé publikace.

Přihlášením odběru souhlasím se zpracováním os. údajů dle zákona

Zavřít



Zavřít

Chcete si přečíst skvělý článek? Zajít na konferenci, kde přednáší (há)jendičky? A být v centru dění?

Registrujte se a sledujte aktuality ze světa online a výkonostního marketingu v našem Newsletteru.